2013. február 27., szerda

LGT főpróba február 14.

Amíg az emlék friss persze, már épp 2 hete ennek is,de azért egy kicsit gondoltam írok róla.
Nem kezdem azzal a maszlaggal,hogy az LGT mikor mekkora sikereket ért el, mert ezt már mindenki tudja, azt viszont, hogy 60 felett is képesek voltak több, mint 40 ezer embert elcsábítani és elszórakoztatni 3 órán keresztül, azt csak azok tudják, akik részt vettek ezen az eseményen.

A főpróba este 19 órára volt írva, de mi ketten a barátommal már előtte egy órával megérkeztünk.Megmondom őszintén, arra számítottam, hogy csak pár ezer ember lesz, mivel erre a főpróbára csak igényelt jegyekkel lehetett bejutni, ahhoz képest lett 6-8 ezer ember:)

Furcsa, hogy mennyi ismert emberrel lehet itt találkozni, illetve olyan emberekkel is, akikre nem is számítanánk.
Állóhelyes jegyünk volt, így hát annak megfelelően a küzdőtérre igyekeztünk. Már a belépés után két fiatal hölgy állított meg minket azzal, hogy a koncert dvd-hez készítenek pár interjút és hogy szeretnének pár kérdést feltenni. Belegyeztünk természetesen, de nagyon remélem így utólag is, hogy megvágják jó alaposan, ugyanis igencsak kerestem a szavakat:D

A koncert ha negyedórás csúszással is, de elkezdődik. Presser bemondja, hogy lehet majd megállnak néhány szám közben, mivel ez egy főpróba és ezek természetesek,végül aztán nem így lett:)
Nem szeretnék bővebben belemenni a koncertbe, mert nem vagyok nagy LGT rajongó, a kötelező dalokat tudom, sőt még olyanokat is, amiket nem szoktak koncerten játszani.
Az első negyedóra rendkívüli jó tempóban kezdődött, az emberek körülöttem mind széles vigyorral és lelkesedéssel énekelték végig a számokat, de aztán valahogy leült a koncert.Azt éreztem, hogy rosszul választották meg a dalok sorrendjét. Egyszer pörgős, egyszer pedig lassú és szerintem több embernek sem tetszett ez, mert rengetegen szállingóztak már el a végére.
Ennyi legyen a negatívum!

Pozitívum: A zenészek megérdemelnek egy hatalmas dicséretet, mert valljuk be, lehet itt pénzről beszélni, de azért ezt végig csinálni 60 év fölött, azért az lehengerlő. Attól függetlenül,valahogy néha leült a koncert, az együttes egy pillanatra sem fáradt el; minden dalba beleadták a lelküket és azt a profizmust, amit már 40 éve csinálnak. Minden hang a helyén volt, még ha a hangosítással lehetett volna még mit bíbelődni, bár nem tudom, hogy a koncerten milyen volt a hangzás.
Kiemelném külön Somló Tamást, aki valami akkorát énekelt a Segíts nekem című dalban, hogy azt el sem lehet hinni.

Végszóra pedig annyit -természetesen ez mind szubjektív vélemény-, hogy az LGT-nek a szabadtéri színpad állt a legeslegjobban. Presserék itt is megpróbálták megcsinálni a Tabánt, azzal, hogy hirtelen a nézőtér közepén egy kialakított kis színpadra álltak fel (én és többen is jó ötletnek tartottuk). Legalább egy kicsit családiasabb lett a hely:D
S bár én nem éltem azokban az időkben, amikor még ők voltak a csúcson és még csak vissza sem lehet hozni, de érzésem szerint szükség van az ilyen összeállásokra, mint ahogy az Omega is tette-vagy 2006-ban a Piramis és lehetne még sorolni...

Márk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése